30 October 2011

Work's n Family - Engine Conversion From Kelisa 1.0 To YRV 1.3 Part 3

Hi all....alhamdulillah dapat lagi kita berbicara lagi di laman blog yang tak seberapa ni.Aku nak sambung citer pasal mengconvert enjin kelisa ke YRV.Sorry lambat update sebab semalam kan sabtu so harini ahad a.k.a family day....ni dah malam sikit baru leh mengadap lappy ni.So semalam cik ain cuti tapi pagi2 mak aku call minta tolong cik ain tolong dia kat kedai sebab 2 orang pekerja mak aku cuti.Masalahnya ialah hari sabtu pengasuh xde jadi aku terpaksa la menjaga nurul wani sampai ibunya habis tolong mak aku kat kedai.


Aku mula kerja dalam pukul 10 lebih.Bila dah start keje lambat rasa malas je nak keje hehehe...tapi kalau tak buat sapa nak buat ye tak?Perkara pertama aku buat ialah menanggalkan dashboard yrv ni bersama wiring dia.Layan beb wat keje sensorang ni...memang lambat sikit la tapi sebab kita dah ada pengalaman so aku dah tau cara nak baraikan dashboard dan wiring dia dengan cepat.Sebelum tengahari habis terbarai semua dashboard dengan wiring yrv ni.Next step bahagian enjin....


Bahagian enjin YRV ni senang je nak dibaraikan....bukak 4 skru subframe bawah tu dah jatuh dah enjin dia.Sebelum pukul 3 ptg semua dah settle.Kerja sorang beb memang la agak lambat
Bila dah siap semua aku kemas2 balik barang yang nak guna dengan barang yang tak diperlukan untuk kelisa nanti.Baru pukul 4 apa aku nak buat ni.....last2 aku cuci engine bay kelisa tu gosok2 spray undercoat.Owner nak suruh aku cat engine bay dia kaler apa??hmmm biarlah rahsia buat masa ni.Tunggu jelah aku up nanti bila dah siap cat ye.





So tajuk pun works n Family kan...habis kerja aku balik rumah siap2 nak bawa wani jenjalan putrajaya....kerja2 gak beb..family jangan dilupakan...hahahaha....lepak dataran putrajaya je dengan cik ain dan wani sambil tengok gelagat bebudak yang main kat situ.Nurul wani seronok la dengan walker dia..tengah lepak2 kat situ nampak geng2 kcar lalu....aku terus teringat kat bebudak JKCC lama dah diorang tak melepak kat bengkel aku..huhuhu...merajuk kah??


Aku ada dapat 3-4 msg dalam inbox aku kat fb tanya bengkel kat ne so kalau korang nak tau bengkel aku katne ialah bengkel aku kat area bangi.Protouch auto services- peta lokasi -
Cukupla dulu ye untuk kali ini..bye2



1 comments:

bluedianthus said...

Wah, memang pakar bab2 kereta ni kan. :)
kalau perempuan ni tak kisah sangat kan..

Post a Comment