10 October 2011

Weekend

7pagi....aku rasa ada orang menepuk muka aku.....bila aku buka mata ru
panya anakku Nurul Wani telah bangun dan mengejutkan aku....argghhh tak dapat tidur lama sikit...Aku pun bangun siap-siap bawak dia naik kereta pergi cari kedai nak beli sarapan.Hmmm ramai pulak orang beratur...pusing-pusing dulula dengan wani sambil layan lagu pumped up kicks.....layann...
Aku tapau bihun je untuk CikAin sebab makanan yang sedap semua dah kena rembat.Kuih karipap pun layan gak pepagi ni.Singgah kedai beli newspaper terus balik rumah siap-siap nak pergi bengkel.

Kerja aku kat bengkel ni banyak terbengkalai.Minggu ni aku sibuk mencari enjin untuk kelisa kawan si Adeeb ni.Hari ni aku cuba untuk siapkan engine bay kelisa ni.Aku pun tak tau kenapa owner kelisa ni suruh aku cat engine bay dia warna hitam.Tak kena langsung colour dia dgn body biru muda dia ni.Tapi tulah kan...customer is always right...apa dia nak kita buat je laaa.Menjelang petang siap dah aku spray engine bay dia dgn clear finishing sekali...berkilat tu...hehhEeh...aku agak mengambil risiko kerana cuaca mendung tapi tak hujan2.Dashboard wiring pun aku dah masukkan esok tinggal nak bakar stabilizer bar dia je...

Dalam pukul 7ptg aku sampai rumah...huhuhu...masuk je rumah terus main dengan Nurul Wani....kesian plak CikAin melayan si comel ni satu hari...tapi nak buat macamana....kalau x kerja tak berduit plak nanti...lebih kurang pukul 9 aku siap2 nak keluar...niat dihati nak tolong luncai kat downtown mines tapi tulah...masa on the way pergi situ tetiba aku rasa xde mood plak...parking je tapi rasa cam malas nak turun...hmmm...last2 aku balik rumah semula...sampai rumah on tv...sioll lah astro ni saturday night xde movie best ke?Golek kiri golek kanan zzzzzzzzzz

AHAD
Pepagi Cik Ain dah masak mee goreng....huhu x yah keluar pergi beli sarapan.Tq Cik Ain...sedap mee goreng tu sampai licin.Lepas sarapam dgn cik Ain terus siap2 pergi bengkel nak sambung kerja yang tertangguh semalam.

Sampai bengkel lebih kurang pukul 10 hehehe...agak lewat...tapi Sunday kan biasala....Aku sebenarnya malas nak kerja hari ni tapi oleh kerana banyak sangat kerja yang tertangguh aku kuatkan jugalah semangat aku untuk siapkan kerja2 aku ni.Menjelang tengahari lapar plak rasanya.Pergi kedai MakAni bungkus je la makanan....lepas makan sambung kerja lagi lagi lagi dan lagi...

Pukul 4 lebih aku dah kemas2 bengkel nak balik..sebab dah janji dgn Cik Ain nak bawak Wani jenjalan petang ni.Sampai rumah baring2 dulu sementara tunggu Cik Ain dgn Wani siap.Pukul 5lebih kitorang keluar pergi lepak kat tepi Pullman Putrajaya...owhhh ada event rupanya...so aku bawaklah wani main2 kat taman permainan kat tepi tasik tu sambil menikmati keindahan matahari terbenam.

Balik dari tasik kitorang singgah kat Coffee Villagge makan.Pastu terus balik rumah....rasa cam malas nak keluar malam ni...kalau tetiap malam keluar pun bosan....aku pun subscribe Bini2ku Gangster kat astro first...hahaha...gelak besar aku layan cerita ni...perkataan 'krohhh' tu mmg terbaik....Bila aku tertidur aku pun tak tahu...tau2 Cik Ain dah kejut pagi ni...hehhehe....

Adiosssss

0 comments:

Post a Comment