10 October 2011

Morning Rain

Assalamualaikum blogger2 sekalian......Hujan renyai2 di pagi Selasa yang indah ini telah menambah tahap kemalasan aku untuk memulakan hari yang baru ini.Apa yang aku nak merapek pagi2 ni aku pun x tahu.....mari kita lihat apa yang berlaku dalam hidup aku semalam......I


Isnin 10oktober

Hari ni aku dgn Cik Ain agak lewat keluar dari rumah.Dah pukul 7 baru nak start kereta keluar....kesian Cik Ain lambat laa dia masuk kerja hari ni....dah la isnin ada perhimpunan plak tu...aku pun bawak dah macam nak berlumba kat litar sepang....Sampai tol Bangi jem plak...memang tak boleh nak wat apa laa...sudahnya pkl 7.20 baru CikAin sampai sekolah... Sorry ye CikAin...

Lepas hantar Cik Ain aku menuju lokasi biasala warung ad-dawiyah heehhe kodai omak den.Sarapan roti canai dengan Wani...Pastu aku membuat rutin biasala memandikan puteri kesayangan aku ni heheheh... Lepas mandi terus packing barang dia gi hantar rumah CikWan...bagi salam kat rumah CikWan tak berjawab....sekali rupanya si CikWan bertandang ke rumah jiran... Biasalahh mesyuarat tingkap pepagi ni.

Lepas hantar Nurul Wani aku terus pergi bengkel menyudahkan kerja yang tertangguh semalam.Wiring Mivec turbo ni dah settle so tunggu owner bayar je laaa....tinggal kereta kelisa yang masuk enjin YRV ni je lagi yang harus ku kerjakan.Buat wiring kereta ni leh buat aku bertambah rabun laaa...wayar halus2...dgn nak cam colour code lagi...tulaaa...dulu suh belajar rerajin ponteng...gi main snuker...gi kl laaa...skrg nak menyesal pun tak guna hahahahaha.

Pukul 2 aku amik cik ain dari sekolah terus pergi amik wani....untung la pengasuh ni jaga wani kejap je...bayar tetap sama hehehe...rezeki kaulaaa Cik wan!!!! Cik Ain puasa hari ni so sebelum hantar dia dgn wani balik rumah kitorang singgah la kedai beli apa yang patut untukk dia berbuka...aku nak balik bengkel balik sebab nak sambung kerja.

Dalam pukul 8 mlm adeeb dtg nak tengok progress kelisa ni...dia pun aku tengok berpuas hati dengan hasil kerja aku setakat ni....borak2 dengan dia dalam pukul 9 dia chow.Aku pun sambung kerja penyambungan wayar dashboard kelisa ni....tetiba phone aku berbunyi... (Ringtone standart nokia)
Aku-hello
Caller-hello en ahjep...apa khabar??lama x dgr cerita...
Aku-Khabar baik je...siapa ni?
Caller-Alaaaa...dulu kan kita sesama main trek kat sepang...zaman2 honda dulu
Aku-sapa ye....
Caller-Crx putih subang
Aku-hahahahaah....mana kau dpt no aku??apa mimpi call aku ni?
Caller-hahaah...adalah bebudak bagi...ko ape citer?
Aku-biasalah la bro main minyak itam hehehehe
Caller-tak racing lagi ke?
Aku-retired la bro...skrg buat kcar je...
Caller-aku ada projek baik ni untuk next year...mau join ka?
Aku-projek apa...projek juta2 ke?
Caller-tak laa....aku ingat nak masuk MSS la tahun depan...ingat nak suh kau setup.
Aku-hahaha...aku dah retired la bro...kona jamban sepang tu ntah lepas ntah tidak sekarang ni.
Caller-tu pasala aku call kau...ingat nak ajak kau aktif macam dulu.
Aku-aku bukan xnak...tapi nantilah aku pikirkan
Caller-kemon laaa.....belum cukup tua nak retired...kerajaan pun pencen. umur 60 skrg.
Aku-hahahaha nantila aku thinking2 dulu....
Caller-ok nanti senang2 kita jumpa bro leh citer panjang
Aku-ok..cantik gak tu..lama dah x lepak ngan kau.

Hah.....sekali member lama call.Ajak aku bergiat aktif semula dalam racing2 ni....boleh lagi ke aku ni hahaha....susah ooo....dulu bujang2 lain laaa.....hehehe...kalau dah aktif takut xde masa lak aku untuk anak bini nanti....sabtu ahad dah tentu kat trek....dulu masa esok nak bertunang malam tu aku leh ada kat sepang lagi join Merdeka Millenium Endurance Race.Mengamuk org tua aku...mana taknya dorang suma dah sampai perak nak gi umah Cik Ain aku lak sibuk racing2 lagi....hahahaha

Wahai sahabat lama ku biarlah ku pikir2kan tawaran kau ye....banyak benda aku kena pikir sebelum terima itu tawaran hahah...masa,tenaga,keluarga...huhuhu....
kemas2 bengkel aku nak balik...dah pkl 11 mlm dah....

Ps-MSS(malaysian super series)

Semoga hari esok akan menjadi lebih baik dari hari ini.

0 comments:

Post a Comment