21 May 2010

NOTEBOOK AKU SELALU HANG/KEJUNG BILA PAKAI MAXIS BROADBAND

Sakit tak jiwa korang kalau korang dah taip panjang-panjang kat new post tetiba notebook kau kejung/keras/takleh nak tekan apa-apa melainkan kalau kau off kan dia.Benda ni mula terjadi bila aku pakai maxis broadband.Tapi bila aku pakai streamyx punya wireless atau LAN cable tak pernah kena pulak.Bila aku pakai maxis broadband je bila aku start connect dalam 10-15 minit aku guna lepas tu mesti hang..... kalau korang tau kenapa tolonglah bagi tau aku... sakit betul hati aku..dah panjang lebar aku tulis tetiba laptop ni hang....ni pun aku taip lelaju sebab aku takut hang lagi.Para bloggers yang bijak pandai tolonglah aku.

3 comments:

Ken Wooi said...

cant help much.. but contact helpdesk? =)

Unknown said...

hmmm..i will try
\

Twin said...

ajep..masa login tu kan...

1. kau gi kat windows start menu.
2. klik kat "Run"
3. Taip "cmd"
4. tekan enter
5. taip "ping jaring.my -t"

so cara ni nak bagi network kau sentiasa on. aku biasa guna link ke jaring ni sbb local dlm malaysia so tak byk pakai bandwidth sangat. aku biasa guna cara ni masa aku guna celcom broadband. tapi bila kau dah nak tak nak guna broadband tu..kau tutup jer window tu.

Post a Comment