03 July 2010

Cubaan memasukkan engine 4G92 Mivec Ke Dalam Waja Day1

Hari ni aku rasa malas je nak kerja.Tapi aku ni bukan kerja opis leh amik mc tapi gaji jalan.aku keje sendiri..x keje xde duit..hehehe...selalu hari sabtu orang kerja habis tengahari...tapi aku hari ni jadi terbalik plak..tengahari baru nak start.

Aku dapat 1 job ni utk convert engine 4G92 Mivec Ck masuk dlm kereta waja.So kali aku nak tunjukkan kat korang camne aku masukkan engine Mivec tu masuk dlm waja.Bukan Engine je..tapi dengan dashboard sekali.Dashboard Mivec ni guna aircond controller digital...nampak canggih la sikit kot..apapun aku tak kisah...dah itu yang owner kereta suruh..kita buat je la..janji dia bayar



Inilah kereta Waja yang dijadikan mangsa





Bahagian Dalam Waja Yang akan Dibaraikan




Ni la half cut Mivec yang nak di pasang kat waja



Adik aku yang sedang kusyuk menjalankan tugasnya..


Hanya itu sahaja untuk hari ni....Esok percubaan untuk mengeluarkan dan menogelkan engine serta wiring waja dari bodynya

3 comments:

Mamanurin said...

fuyoooo barai tu ahjep...

Anonymous said...

berapa kos keseluruhannya bro??

Unknown said...

halfcut dalam 6.5k++...labour dalam 1.5k

Post a Comment