06 July 2010

4G92 Mivec Inside Waja Day 4

Day 4....hehe,.. lega sikit aku rasa harini sebab enjin mivec dah selamat disemadikan kedalam ruang enjin Waja.Bahagian depan tinggal nak buat final touch up je dengan wiring sikit sikit.Masalahnya dgn waja nye lampu ni dia tak pakai standard socket untuk lampu dia...leh lak wat lain dari yang lain.Saje je nak wat berserabut kepala otak aku.

Aircond console kat bahagian dalam pun dah settle.. bahagian ni agak masalah kerana tapak asal tidak sama dgn console mitsubishi... tapi kan kita yang buat dia..adjust la kasi masuk.Papan Pemuka...lain tul bunyi dalam bahasa malaysia..iskk...hehe atau lebih dikenali sebagai dahsboard pun ada masalah sikit... sikit tak sikit la... pening gak la kepala ni pikir camne nak modified.Tapak untuk screw semua tak sama.. lagi satu hal la ni.Aku try settle benda ni esok.Kepala pun dah sakit ni..perut pun dah lapar... bahagian wiring kat dalam betul betul berserabut.Wiring dari half cut telah dipotong separuh...jadi aku kena potong gak wiring yang dekat waja kemudian cari satu satu fungsi wayar tu semua...agak berserabut gak la kepala otak aku memikirkannya.

Korang rasa-rasa lagi berapa hari kereta ni leh berjalan dengan selamat di atas jalan raya??aku pun tak berani nak kata.Kalau aku nye workshop besar pekerja sampai 7-8 orang aku mesti kata esok siap... tapi aku kerja 2 orang je... yang lagi sorang dah tengah hari baru sampai kerja... sib baik adik aku.... kalau orang lain dah aku berhentikan kerja hehehehe.... oklah...aku rasa ni je kot update untuk hari ni.... ingat nak tidur awal sikit malam ni sebab pukul 2pg nak bangun layan semi final world cup...hhehehhe..sekian dulu..wassalammmmmm....


Cubaan mengadjust kedudukan dashboard...
alhamdulillah selamat gak ko duduk dalam ni
urat saraf kereta ni....poning pakcik

2 gambar ni masa enjin baru je masuk dlm body waja



aku rasa spain dgn holland final world cup tahun ni....

3 comments:

The Blogger (63672674) said...

How much does it cost to do this?
NANG ME

Unknown said...

it is cost u around 8k

Anonymous said...

enjin ni msk kat waja tmbh power x??
story la ckit prestasi n perbezaan power antara enjin waja stndrt ngn enjin bru ni...

Post a Comment