06 November 2011

Part 5-Kelisa To YRV

Assalamualaikum....1st sekali aku nak ucapkan selamat hari raya aidiladha kepada seluruh pembaca yang beragama islam.Hari ni barulah aku berkesempatan nak update blog aku ni.Hari raya haji tahun ni disambut dengan penuh kesederhanaan oleh keluarga aku.Takde nak masak grand2..cukuplah sekadar ketupat dan rendang ayam.

Ok hari ni aku nak sambung pasal kereta kelisa yang aku convert tu.Alhamdulillah dah siap akhirnya kereta tu dan sudah selamat berjalan dengan baiknya di atas jalan raya.Semuanya berjalan lancar .Tak banyak yang aku nak ceritakan cukuplah sekadar gambar sebab aku dah terlebih makan rendang ayam hehehehe.

wiringg
Menyambung wiring

almostt
Sikit je lagi

siap dahh
Siap dah

siap dah
Dah leh berlumba ni

itulah sajhaja untuk kali ini.semoga berjumpa lagii

12 comments:

Anonymous said...

Smart gile end product.if xde blog ni xle imagine pon the process.thumbs up °_°b

Napit

Anonymous said...

kenari leh masuk YRV tak?

Unknown said...

boleh...xde masalah

Anonymous said...

salam bro.. kalau myvi 1.0 pasang yrv turbo just plug n play je atau perlu ada sdikit adjustment?.. tq

Unknown said...

kalau myvi perlu ada pengubahsuaian....kerana myvi tidak menggunakan sub frame.

Anonymous said...

oic.tq.ok bro nk tanya psl kos installation brpa bro ujika sy nk psl kat bgkl bro? slalu half cut yrv kat area mana byk selayang,gombak.. br nk pi survey half cut ni.. kala buat sub frame tu bila buat inspection kat puspakom lps ke?

AhKam said...

AhJep,klu sy sula install itu henjin tp mau kaler itu bay apa mcm?suma henjin kena bukak ka?lu buleh bikin meh?wa anta sama lu.

~AEQ

HuzaifaH said...
This comment has been removed by the author.
HuzaifaH said...

ahjep.. nice n clean workmanship, gud job.. berapa duit owner tu habis? sy nk ikut jejak dia jugak ni.. kete sy kelisa manual 1.0.. berapa bajet nk buat camtu?

Anonymous said...

salam bro. brape harga klu nak buat kat kelisa. sekali dengan endos.

Anonymous said...

salam bro,nk tnya mcm mna nk sambung hose radiator kelisa kt enjin yrv?pasal hose kelisa lubang hose kecil dari yg yrv punya...

Anonymous said...

Salam bro. Mcm mane dgn maintenance utk kete kelisa slpas pasg yrv? Tggi ke maintenance dye?

Post a Comment